DİĞER
"Dünya edebiyatı üzerine düşünürken 'edebi değer', 'edebi zevk' ve genel anlamda 'değer yargısının' değişken olduğunun ve objektif bir yönü olmadığının da farkında olmak gerekir. Bu yönüyle edebiyat eleştirisinin de kendi oluşturduğu bir ideolojisi olabiliyor. Örneğin Thomas Mann en azından Amerika’da, 1950 ve 1960’larda Kafka’dan daha seçkin bir yazar olarak değer görürken, şimdi hem popüler kültürde hem de akademide daha az görünen ve incelenen bir yazar."
"Turkish Kaleidoscope is an oral history of the past. It is also, in some important sense, a pre-history of the present moment."
Fatma Aydemir, winner of the Franz Hessel Prize for her compelling debut Ellbogen, discusses her novel and themes, mainly identity issues in an exclusive interview for K24
Though he pitched his tent on the periphery of his own academic community, Şerif Mardin commanded through the authority of an original mind
Ahmed Midhat’s Dürdane Hanım contains disparate elements of social and moral criticism in a highly charged emotional context that even today keeps the reader quickly turning pages to find out what happens next
The late Halil İnalcık's major contributions to the study of the Ottoman Empire helped ensure that the empire took its place on the shelves of world history...
Learning Ottoman Turkish isn’t enough. Once you know the language, you have to forget everything you’ve learned about the Ottoman Empire, stand up for those rotting and looted archives you’ve never seen, dig into them, and rewrite Ottoman history
The AKP wants Ottoman to be taught in schools. Fine, so do I. But which Ottoman?
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık